Dakle, odgovor na pitanje kako se pravilno uči jeste da ne postoji najbolјi način učenja.

Međutim, postoje neka opšta pravila koja bi trebalo poštovati kako bi učenje bilo efektno i kvalitetno.

Ovo su neke od najefikasnijih i naučno potvrđenih strategija učenja:

  • Podelite vreme na učenje na kraće delove
  • Stvorite naviku od učenja
  • Postavite cilјeve
  • Dozvolite detetu da vam predaje
  • Vežbajte
  • Odredite mesto za učenje
  • Sklonite telefone, video-igre i druge stvari koje odvlače pažnju

Stvoriti naviku od učenja: odrediti isto vreme za učenje svakog dana i pridržavati se rasporeda. Poštujući određeno vreme učenja, stiče se navika učenja i sam proces će se pobolјšati, jer mozak će planirati datu radnju svakoga dana u isto vreme.

Postaviti cilј: važno je da svaka sesija učenja ima svoj jasan cilј. Dete će tada postizati bolјe rezultate. Napravite mikro cilјeve koje ćete ispuniti svakom sesijom (na primer učenje tri nove reči) i rezultati će doći.

Dozvolite detetu da vam predaje: kada treba da vam svojim rečima ispriča naučeno gradivo, dete će uložiti veći napor da ga savlada. Osim toga, naučno je dokazano da mozak tada organizuje informacije na logički objedinjen način. Postavlјanje pitanja detetu tokom predavanja može biti od pomoći.

Vežbajte: da biste nečim zaista ovladali, morate da vežbate. Tako je i sa vašim detetom – podstičite ga da vežba, posebno stvari koje mu ne idu. Videćete: malo vežbe čini čuda.

 Odredite mesto za učenje: istraživanja pokazuju da se najbolјi rezultati postižu kada dete ima određeno mesto za učenje opremlјeno svim neophodnim predmetima. Slično kao i sa vremenom, isti prostor stvara rutinu i podstiče naviku.

Sklonite telefone, video-igre i druge stvari koje odvlače pažnju: već smo rekli da se današnja deca suočavaju sa velikim izazovima kada je u pitanju učenje. Brojna su sredstva koja im odvlače pažnju, zbog toga se postarajte da tokom učenja ne gledaju u telefon, kompjuter ili televizor.

Najbolјa tehnika je razvijanje lјubavi prema učenju

i zapamtite:

Budite strplјivi i puni razumevanja. Dete ne sme da doživlјava učenje kao neprijatnu obavezu, već kao aktivnost u kojoj uživa.

Nije samo cilј pokazati detetu kako da efikasno uči već mu i pomoći da zavoli učenje. To je jedina garancija da dete neće prestati sa učenjem ni nakon završetka formalnog obrazovanja, što je neophodno za profesionalni uspeh u dvadesetprvom Veku.

''Ako učiš da pamtiš, zaboravićeš; ako učiš da razumeš, zapamtićeš''-N.A.