Pre svega, važno je znati jednu stvar:

Nije poenta sedeti nad knjigom, bubati napamet, popunjavati i ispisivati prazne linije i tabele u udžbenicima ili radnim listovima. Poenta je razumeti svet oko sebe i primeniti znanje i veštine za stvaranje kreativne, radosti pune sredine u kojoj je moguće razviti vlastiti potencijal.

Savremeni tempo života traži od pojedinca sve više napora, stalnu koncentraciju, opterećenost, nova znanja i primenu novih veština. Sve to dovodi do povećane nervoze, stresa, umora i iscrplјenosti organizma. Traži se način da se slobodno vreme ispuni sadržajima, koji deluju smirujuće i opuštajuće dok sa druge strane omogućavaju aktivno usvajanje novih informacija, znanja i učvršćivanje već pokidanih socijalnih odnosa. Dragoceno, ograničeno vreme koje roditelјi provode sa svojom decom trebalo bi biti ispunjeno zabavom, smehom i radošću. Učenje koje se u poslednje vreme prenosi iz škole u porodicu, trebalo bi prilagoditi stvaranju uslova bezbrižnog i radosnog detinjstva.

Pravilno učenje je ono koje je efektnije i zabavnije a možemo reći i da je samim tim i brže. Postoji veliki broj načina koje doprinose da učenje bude brže, efikasnije i ispunjeno radošću i igrom. Primenom nekih od njih omogućiće se učenicima da brže savladaju i zapamte gradivo, i osnažiće proces povezivanja i usvajanja novih podataka, zaklјučaka i informacija.

 

  1. Priprema ili najava učenja: za ovu etapu je bitno motivisati učenika za usvajanje novih informacija, posmatranje i proučavanje. Znatiželјa se povećava kada postoji spoznaja o predznanju. Učenikovo prethodno znanje i iskustvo  treba povezati sa novim sadržajem koji je potrebno usvojiti.  Zatim se novo gradivo postepeno proširuje i nadograđuje do konačnog zaokruživanja i oblikovanja u jednu logičku strukturu. Najlakše se uči ako se gradivo objašnjava, demonstrira i prezentuje kroz praktične primere. Kada je moguće videti u praksi, odnosno u stvarnom životu, ono što treba zapamtiti , velika je verovatnoća da će to i ostati u dugoročnoj memoriji.

  2. Povezivanje učenja i tehnologije: u procesu učenja ponekad može biti od velike koristi snimak naučene  nove lekcije, koji je moguće pustiti tokom dana dok se obavlјa neka druga aktivnost. Na taj način će se neosetno obnavlјati pređeno gradivo. U današnje vreme lako su dostupni edukativni materijali  ili zanimlјivi video sadržaji koji školsko gradivo prikazuju na veoma zanimlјive i lako prihvatlјive načine. To mogu biti razni igrani, dokumentarni ili crtani filmovi.

  3. Ponavlјanje: još su stari latini govorili da je ponavlјanje majka mudrosti. Kada želimo da zapamtimo nešto, potrebno je da ga ponavlјamo i obnavlјamo. Ono što je veoma važno jeste da ponavlјanje gradiva ne treba poistovetiti sa bubanjem. Umesto prisilјavanja deteta da sedi u sobi i mehanički ponavlјa lekciju, preporučlјivo je obnavlјanje gradiva učiniti  neprimetnim. Na putu u prodavnicu ili na trening, moguće je primetiti  nešto što se može  povezati sa sadržajem koji se učio. Korisno je podsetiti na to. Tako će ponavlјanje pređenog gradiva biti efektno, a naučeno će se povezati sa praksom, što je još jedan sjajan način za brže učenje.

  4. Upotreba novih veština: kada učenici moraju da upotrebe svoje znanje da bi nešto postigli, imaju veće šanse da to zapamte. Moguće je stvari o kojima uči upotreblјavati u praksi. Ukoliko uči računanje, moguće je prebrojavati novac prilikom plaćanja na kasi ili podele slatkiša  u grupi. Ukoliko se vežba čitanje, moguće je pratiti natpise na izlozima. Ne treba zanemariti i pozitivan uticaj tradicionalnih zabavnih igara, zagonetki i pitalica. Zabavne igre potrebne su deci i omladini, ali isto tako i odraslima i starima. Svako može u igrama naći svoju svrhu i potrebu. Igre su potrebne u krugu porodice, gde stvaraju porodičnu intimnost, daju porodici svojevrstan sadržaj i lepotu, stvaraju danas prepotrebnu, ugodnu porodičnu atmosferu. Kroz niz igara, zagonetki, zanimlјivih priča ili pitalica stvaraju se preduslovi za razvoj verbalne, vizuelne, matematičke i logičke inteligencije.