Proces sticanja novih znanja, veština i navika  prolazi kroz četiri faze:

Faza nesvesne nekompetencije  neznanje o neznanju.

Ovo je prva faza učenja. U njoj je pojedinac nesvesno nekompetentan, ne zna šta ne zna, odnosno šta sve treba da nauči.

Na primer, kada neko posmatra gitaristu  kako  svira prekrasnu melodiju. Kako sa lakoćom i bez nekog napora pritiska i trza strune, bez gledanja na instrument,  Verovatno bi pomislio „ovo je prosto, to sigurno može svako pa čak i ja.”

Faza svesne nekompetencije znanje o neznanju.

U drugoj fazi, fazi svesne nekompetencije, počinje učenje. Ovo je kritična faza u procesu učenja i sticanja znanja i veština. Naime, neznanje nečega često može stvoriti frustraciju kod lјudi i uticati na to da odustanu od učenja. Zbog toga je veoma važna dovolјna motivacija za učenje.

Na primeru učenja sviranja gitare, pojaviće se mnoštvo nepoznatih elemenata. Note,  durske i molske muzičke lestvice, akordi, takt i tome slično. Sve su to pretpostavke koje mogu da podstaknu razmišlјanje o odustajanju. Razmišlјanje tipa: „kako naučiti  sve ovo? Ima veoma mnogo nepoznanica.  Možda je najbolјe  odmah odustati.”

Faza svesne kompetencije znam da znam.

U trećoj fazi se saznaje kako se pravilno izvodi određena radnja. Upornim radom i vežbom postaje se sve bliži sticanju znanja i savladavanju veština. Postaje se sve uspešniji. Javlјa se osećaj sreće i zadovolјstva jer se postaje sve veštiji u primeni novog znanja pri svakom novom pokušaju. Potrebna je  samo koncentracija da bi se postigao uspeh.

Uzmimo na isti primer. Potrebno je potpuno usmeriti pažnju na određivanje takta nogom, kao i na  položaj prstiju leve, dok prsti desne trzaju određene strune da bi se izvela melodija.

Faza nesvesne kompetencije znam da znam.

Poslednja faza jeste faza u kojoj je u potpunosti ovladano želјenom radnjom. Proces izvođenja određene veštine je prirodan, jednostavan, ne zahteva toliko koncentracije.  Ako to primenimo na sviranje gitare, to bi moglo da izgleda ovako. Pokreti noge, prstiju leve i desne ruke postaju automatski. Uz sviranje moguće je i obavlјanje nekih drugih radnji, razgovora i pokreta.